روسیه سامانه موشکی S-۵۰۰ را آزمایش کرد + فیلم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه موشکی جدید S-۵۰۰ خود را با موفقیت در منطقه آستاراخان آزمایش کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزمایش سامانه موشکی S-۵۰۰  برای رسیدن به هدف بالستیک پرسرعت، خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامانه موشکی جدید S-۵۰۰  خود را با هدف بالستیک پر سرعت در منطقه آستاراخان آزمایش کردیم. در این آزمایشات خصوصیات تاکتیکی، فنی و قابلیت اطمینان بالای سلاح‌های روسی تأیید شد.

در  این بیانیه آمده است که پس از اتمام چرخه کامل آزمایشات، نخستین سیستم S-۵۰۰ به واحد پدافند هوایی در مسکو تحویل داده می‌شود.

روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد قرار است به زودی هواپیمای جنگی بدون سرنشین رادار گریز «اوخوتنیک» که به شکارچی (هانتر) نیز معروف است را وارد عرصه نظامی خود کند.

سرگئی اسمیرنوف، عضو هیئت مدیره کمیسیون نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرد: شکارچی یک (پهپاد) ساخت روسیه با فناوری رادار گریزی است که  از سوی شرکت سوخو به عنوان یک جنگنده نسل ششم در حال توسعه می‌باشد.

ابرشرکت هوافضا و صنایع دفاعی روسیه (UAC) گفت که قصد دارد نیروی هوا فضای روسیه را با پهپاد اوخوتنیک در سال ۲۰۲۴ تأمین کند. نخستین پرواز آزمایشی اوختونیک در اوت ۲۰۱۹ انجام شد.

چندی پیش نیز صنایع هواییروسیه اعلام کرد در نظر دارد در نمایشگاه بین‌المللی هوافضا که در روز‌های آتی در این کشور برگزار خواهد شد، از یک فروند جنگنده چندمنظوره خود رونمایی کند. این جنگنده در حال حاضر به پارکینگی در فرودگاه «ژوکوفسکی» نزدیک شهر مسکو انتقال داده شده است تا در هفته جاری در این نمایشگاه از آن رونمایی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۹ تير ۱۴۰۰
wow
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۰۹ ۲۹ تير ۱۴۰۰
سلام ،

آن سامانه سوخته سین که صد صل علی همره او است ،
سیرت و صورتش دور بدار ز ثامن علیه السلام که ساحتش سوخته از او است .
Iran (Islamic Republic of)
اصفهانی
۱۴:۴۷ ۲۹ تير ۱۴۰۰
افول امریکا چه از نظر سیاسی و چه اقتصادی و چه نظامی بسیار بسیار نزدیک است ....به امید نابودی دشمنان ایران...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۹ تير ۱۴۰۰
روسیه ساخته تو به ایران افتخار می کنی؟!
آخرین اخبار